(30 mars) Soliga dagar

Det känns flummigt att ha så här mycket tid till övers för mig själv. 12 timmar lektion och cirka 8 timmar läxgörning per vecka, och en kväll lindyhopkurs. Ibland vill någon klasskamrat hitta på något med mig på eftermiddagen, men om alla bangar så kan jag lika gärna vara ute ensam och dra. Jag har fotograferat mycket de senaste veckorna, och kanske kommer jag att visa de bästa bilderna på något vettigt sätt på internet när jag ids ta tag i det och sitta vid datorn ännu mer.

Förutom att vara utomhus mest hela tiden när vädret är bra (dvs att det inte blåser för mycket eller regnar) så följer jag förstås slutspelet i ishockeyn med spänning. Jag har sett några matcher här via Canal Plus på internet.

När jag kom hit hade jag redan en att göra-lista, och den har jag utökat under tiden, men snart har jag gjort allt. Det känns jäkligt bra att jag styrt upp mina aktiviteter så bra trots den hemska kylan och att jag inte haft så mycket sällskap. Det är möjligt att jag i efterhand sammanställer en lista över bra, dåligt, intressant, överraskande eller vilka variabler jag känner för att ta hänsyn till.

Jag börjar lite lätt med några bra intryck.


Det är lustigt att detta hus står just bredvid vår skola, så att jag ser det på varje rast. Rudis är ju svenskt slang för okunnig, korkad, nybörjare.

Jag och två klasskamrater var ute på fotografirunda i torsdags. Vi gick mellan Alexanderplatz och Warschauerstrasse. Vi fann en ingång till ett kontorskomplex, och jag blev inspirerad till att ta bandbilder. Nu har vi ett boyband som heter Die schlect sprechende Deutschboys. (De dåligt pratande tyskapojkarna. Medvetet stavfel i namnet förstås.)


Die schlect sprechende Deutschboys.



Yaam (Young and African Arts Market) bredvid floden. Gött att sträcka ut sig i solskenet på sanden. Restaurang, bar, konserter finns här.


En företagsam och serviceinriktad man stod på bron mellan Kreuzberg och Friedrichshain igår och gjorde och sålde Mojito. Självklart uppmuntrade jag hans bra initiativ med att köpa en Mojito som jag drack upp i parken med solskenet i ansiktet medan jag njöt av mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Tommy

Bra jobbat med kameran! Jävligt snyggt pojkband!

2011-03-31 @ 20:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0