(11 april) Enkla livsmål är också livsmål

Med ett piano i mitt hem och mycket fritid har jag uppfyllt ett livsmål! Jag har lärt mig att spela "Für Alina" av Arvo Pärt. Se på youtube. Eller direkt här, eller inte alls.


Och banne mig att jag har lyckats med ett till livsmål!
I cirka 15 år - sedan jag såg en film, som jag tror var "Min sköna tvättomat" - har jag velat tvätta i en offentlig tvättstuga. Det verkar som trevligt att sitta där en stund och se människor komma och gå, dricka en kopp kaffe och kanske snacka lite. Så jag tog med mig kaffetermosen och tvättpåsen - fastän jag har tvättmaskin i lägenheten - och gick några kvarter bort. Den där maskinen tvättade på bara 35 minuter, så jag hann inte helt groova in i stämningen, och jag var nästan ensam där, men småtrevligt var det ändå.





Kommentarer
Postat av: Tommy

Jag är imponerad men inte förvånad. Jag tror att få eller ingen gjort så många väntade och oväntade saker som du har hunnit med under din vårvinter i Berlin. Lite avundsjuk är jag. Bra jobbat. Och en grymt bra blogg.



Herr Adler

2011-04-13 @ 00:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0