(6 april) Utomhus gäller!

Jag har spring i benen! Joggingsäsongen har för första gången börjat i mitt liv, och jag har varit ute varannan dag i tio dagar. Det är inte alls så tråkigt som jag minns det från fotbollsträningarna för 20 år sedan. Här i en ny stad tycker jag det är intressant att se mig omkring och kombinera det med motion.

Maria var här i helgen.


Glasögonfäktning på båten. Vi tog en guidad (i hörlurarna) tur på floden i 3,5 timmar.


En av många sandstrandsbarer i Berlin.



Molekylmannen.






"Här i centrala Berlin ska jag bygga mitt hus!"


Vad dansar de på en port i mina kvarter?




"Jag tänkte att man kunde... grilla. Till exempel." (En klassisk sketch ur Hassan)



Jag och Maria jammade musik istället.
(Blixt för att lysa bort skuggan i ansiktet. Fototaktik i solsken.)





Coolt, hemmasnickrat trumset! Bara packa ihop och dra bakom cykeln. Ett sånt vill jag också ha. Någon gång ska jag vara gatumusikant med bara ett trumset.


Hemåt
Jag har inte direkt hemlängtan, men jag ska ändå åka hem tidigare än jag egentligen behöver. Det får räcka nu. Jag har gjort massor i Berlin och är väldigt nöjd med min tid här. Om en vecka åker jag hem till min vardag, och den är också bra med Maria, rockband, punkband, vänner, odlingslott och arbete. Och min cykel Rolle förstås. Jag saknar honom ibland, och vill ut och trampa.
Miljömedveten som jag är och mycket tid som jag har köpte jag nästan en tågbiljett med SJ Berlin-Stockholm. Ganska smidigt ändå. 9,5 timmar över natten till Malmö, sen 4,5 timmar på X2000 till Stockholm. Det är ungefär samma tid som Stockholm-Luleå som jag har tågat många gånger med välbehag.
Men Tjena. Det är omöjligt att få hit biljetten. "Hämta ut" kan man bara göra i Sverige och några automater i Norge och Danmark. SJ skickar biljetten i brev bara till Sverige, Norge, Danmark. Övriga smidiga alternativ som e-biljett och mobilbiljett existerar inte för min biljett. Jag klickade "Avbryt", skrev ett argt mejl till SJ och köpte en biljett med SAS och klimatkompenserade för koldioxid som min flygresa den 13 april smutsar ner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0