(22 feb) Blandade bilder

Jag har plåtat ganska mycket, så flukta in några bilder.


Här i stan finns många lekparker, och många av dem har lattjo grejer. Snurrande grejer finns i olika varianter.


Framför allt är pingisbord populära. De är gjorda av robust betong, och näten av metall.


Grovsopor ställer man visst ut på gatan bara. (Men jag vet inte huruvida det är tillåtet.) Denna soffgrupp stod nära min port. Efter några dagar hade den decimerats, och ytterligare några dagar var den helt borta. Jag hoppas och tror att någon tog upp den till sin lägenhet och trivs med den.




Jag undrar hur många jag som får plats i den största tröjan i den butiken.



Jag och Daniel äter ofta omelett, och jag provade kombinera med rödkål (som är lila, men blev grön i omeletten).


En morgon var alla ledstångar i en hel tunnelbanevagn inklädda i stickat. Stickad gatukonst har jag sett en hel del av i Stockholm, men inte i T-banan.

I min klass går en arkitekt, och jag som är intresserad av modern arkitektur följde förstås med henne och några andra klasskamrater till den enda byggnaden i Berlin som Le Corbusier har ritat. Den byggdes 1957 och innehåller 530 lägenheter, och alla utom enrummarna är i två våningar. (Le Corbusier anses vara modernismens främste teoretiker och en av dess främsta stilskapare. Han ansåg att ett hus borde uppfattas, konstrueras och produceras på ett rationellt sätt. källa: Wikipedia.)






På vandrarhemmet Baxpax Kreuzberg kan man sova i en Bubbla som står i en sovsal. (Jag skulle istället ha gjort den exklusiv i ett dubbelrum, så kunde jag marknadsföra den hårt och ta bra betalt för en natt i den.)



Jag och Daniel var på Computerspielmuseum.




I Friedrichshain finns en tshirt-butik som har öppet till midnatt.





Kommentarer
Postat av: Stefan

Det där med bil ger motel en ny betydelse :)



Skulle kanske starta några såna koncept i Sverige utmed E4:an. Kommer du bara söder om Södertälje blir det billiga hyror och finns stora byggnader. Sen är det bara marknadsföra det via Facebook och nån annons i nån campingtidning.



Istället för "Bubblor" så köper du in några gamla 245 combi från Blocket som du målar om.

Och så kör du slogan: "245 per natt i en 245:a"



2011-02-22 @ 09:19:52
Postat av: Kimberly

I den butiken har jag köpt en fin fin t-shirt med pippi långstrump motiv på. Den i Friedrichshain alltså, inte XXl-XXXXXXXXL... Härligt med alla bilder på wunderbara Berlin, fortsätt så pelikanen som rymt från London Zoo!

2011-02-22 @ 16:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0